Saturday, June 4, 2011

FIRST DAY KERJA DAH BERHENTI… asal?

Assalammua’laikum and selamat malam READERS sekalian :D
Korang caye x kalo aku cakap aku baru jer masok kerja pukul 8 pagi tadi,
tapi terpaksa berhenti plak kol 6 petang tadi…. And kena terima kerja pulak pukul 6.15 petang yang same :D…
 that means aku just kerja untuk 9 jam jer arini tolak sejam rehat… hehe..
gila kan? Haha… this is my first experience, so… I’m a little bit nervous ...huhu



Anyway, 1 hour working is still count as experience right?
Haha…
Do you know how much nervous tissue that functioning by the time I’m in front of my ex-Boss?
Perghhh… takot kot…
Takut die marah aku sebab aku baru je masuk kerja, then menggatal plak nak berhenti…huu~
Tapi bile aku tengok muke die balik…
Aku tau dalam hati die ada taman…


So…
Aku pun dengan beraninya cakap
taukeh r… nak berhenti kerja bole ka?
=:::_:::=

Die tengok aku cam ape je…
Hehe
erm, ok2…(dengan muke feelingless)
~


Yeay… at last!!!


Aku ngan mak aku plak pastu pi usha kedai len…
Mini market pun…mini market lah
Asalkan kerje ada shift…


Nak tau ape probs aku x pat nak sambung kerja kat situ?
(tempatkan diri korang sebagai seorang wanita@girl@minah dan yang sekutu dengannya)
Baru korang tau kenapa…


Even though aku dah dapat kerja…
Aku still dilemma kot…
Asal plak??



Erm~
Camne kalo aku diterima jadi cikgu sandaran nanti?
X pasal-pasal aku kerja just for a week…
And, after that susah plak aku nak mintak kerje kat situ…
Kena ban plak…

Kedai len kan ada?
Huh… camne kalo dorang boleh communicate ngan tauke2 kedai len plak?
(my name is so surely kena blacklist ti)
NO WAY!!!



Papapun tadi akak aku ada kol and die cakap xpe…
(xpe??? Asal plak?)
Sebab, die pun cam aku gak dulu… die dapat kerja jadi cikgu,
then berhenti kerja (die pun kerja tok seminggu)
hihihi….
So, now I don’t have any worries….
Wat ape nak peningkan kepala…
Kerja kan senang…
Duit pun masyukkkkk :D


owhkeyh, thanks Readers
sebab bace kisah aku yang dok merapu and agak buhsan nih…
I’m going to prepare for my second day working
And my first day service at my new market…
Hohoho :p

assalammua’laikum
peace and I’m out :D

1 comment:

  1. si blaccurent ni memang... naseb baik la taukeh tu baik... kerja rajin2 nanti sem dpn takde masalah sgt duk luar... boleh blanja aku skali skala... hak2x

    ReplyDelete

best tak blog nih?

i love....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...